Diplomacy Event

May 10

دار الآثار الإسلامية وبالتعاون مع السفارة الهنغارية في الكويت، تدعوكم إلى حفل موسقى” خماسي إفالد للآلاتالنحاسية” وتضم مجموعة من الشباب لعلهم الأكثر موهبة في العزف على آلات النفخ في المَجَرْ، تمام 7 مساء في مركزالأمريكاني الثقافي- بجوار مجلس الأمة. ( الدعوة عامة ومجانية للجميع)

 

تأسست هذه الفرقة في العام 1996،من طلبة درسوا في أكاديمية فرانز ليتز للموسيقى في بودابست. وتتكون فرقة خماسيإفالد للآلات النحاسية من مجموعة من الشباب، شارك أفرادها في مسابقات عديدة في العزف المنفرد، وحصل كل منهم علىجوائز كعازف منفرد معتمد. وفي أولى مشاركاتها في مسابقة عالمية أجريت في العام 1998م, وهي الدورة السابعة لأهممسابقة دولية في اللآلات النحاسية في ناربون, بفرنسا, حصلت الفرقة على الجائزة الأولى, بالإضافة إلى جائزة أخرى منهيئة التحكيم. وخلال العامين التاليين،حصدت الفرقة جوائز عدة أثناء مشاركتها في ثماني مسابقات عالمية رفيعة المستوىحول العالم.

Dar al-Athar al-Islamiyyah cordially invites you to “Ewald Brass Quintet” on Sunday, May 10 2015, 7pm, at Dar al-Athar al-Islamiyyah’s Amricani Cultural Centre.

The Ewald Brass Quintet is a group of young people who are perhaps the most talented wind musicians of Hungary. The members of the ensemble are Levente Bakó (trumpet), Tamás Tarkó (trumpet), András Kovalcsik (French horn), Péter Magyar (trombone) and Attila Peresztegi (tuba). The group is open to all styles and trends, to lighter and more serious genres – their only criterion is quality.

May 13

دار الآثار الإسلامية وبالتعاون مع السفارة الهندية في دولة الكويت تدعوكم إلى حفل “إيقاعات الكاتاك” الهندية، ويشتركفي تقديمها مراد علي خان ” على آلة السرانكَي” ، و ماهوا شانكر “راقصة كلاسكية تراثية” ، تمام 7 مساء في مركزالامريكاني الثقافي – بجوار مجلس مجلس الأمة.

( الدعوة عامة ومجانية للجميع)

ماهوا شانكر

راقصة كلاسيكية متخصصة في رقصة “كاتاك” الهندية، وفنانة مبدعة منذ أكثر من عقد من الزمن، وعضو في المجلسالهندي للعلاقات الثقافية ومن أفضل الراقصات التقليديات في دلهي،إذ لا تكتفي بكلاسيكيات هذه الرقصة، بل تضيف إلىمخزونها حركات إبداعية فريدة من دون الإخلال بالأسلوب التقليدي لها. وقد نالت الاستحسان والثناء لحضورها الساحرعلى المسرح، وأدائها المبدع لرقصة “كاتاك”.

مراد علي خان

عندما يكرس موسيقي فنان مثل مراد علي خان كل جهده لهذه الآلة، فعلينا أن نطمئن إلى أن الأجيال القادمة ستستمتع بمايمكن أن تقدمه “سارانگي” من إبداع.

ولد مراد علي خان لأسرة موسيقية تعود جذورها إلى مراد آباد، ويعد الجيل الثالث من عازفيسارانگي، الذي برع فيهاأسلافه من أمثال الأستاذ صغير أحمد خان صاحب، والأستاذ فقير أحمد خان صاحب، وغيرهما. تتلمذ مراد علي خان علىيد جده الأستاذ صديقي أحمد خان

Dar al-Athar al-Islamiyyah invites you to attend ‘The Rhythm of Kathak’ featuring sarangi musician Murad Ali Khan and classical Kathak danseuse Mahua Shankar on Sunday, 3 May, 7pm, at Dar al-Athar al-Islamiyyah’s Amricani Cultural Centre (free admission).

Born into a family of musicians originally from Moradabad, Murad Ali Khan is a sixth generation sarangi player. He is presently regarded as one of the leading sarangi players of the younger generation, and comes from a lineage of renowned sarangi players, musicologists and gurus of the Moradabad Gharana.

Mahua Shankar is a classical Kathak danseuse and has been a performing artist for over a decade. She is an extraordinary young dancer, adding the subtle innovation of the kathak repertoire while preserving the tenets of the classical style. Her enchanting stage presence has earned acclamation for her intense, sensitive and graceful Kathak presentations.

April 19

 

دار الآثار الإسلامية تدعوكم لحضور أمسية موسيقية تحييها فرقة “رباعي الغيتار” من براغ تمام الساعة 7 مساءً، في مركزالأمريكاني الثقافي – بجوار مجلس الأمة. ( الدعوة عامة ومجانية للجميع)

 

تأسست فرقة رباعي الغيتار في براغ عام 1984، و منذ ذلك الوقت حازت الفرقة على شهرة واسعة لما تقدمه من مقطوعاتموسيقية لمؤلفين من عصر النهضة و حتى وقتنا الحاضر بنكهة خاصة و توليفة مميزة من آلات الغيتار.

Don’t miss the ‘Prague Guitar Quartet’, an ensemble of 4 virtuosos – Marek Veleminsky, Vaclav Kucera, Matej Freml, Patrick Vacik – on Sunday, 19 April, 7pm at Dar al-Athar al-Islamiyyah’s Amricani Cultural Centre.

 

The Quartet’s repertoire has grown to over a ten hours of music transcending all styles and periods from Renaissance to the present times. Bach, Vivaldi, de Falla, Ravel and others are the musical foundations on which they have built their distinctive sound.

April 11

دار الآثار الإسلامية تدعوكم لحفل موسيقي للفنان الاسباني “بابلو غالدو”، تمام 7 مساء في مركز الامريكاني الثقافيبجوار مجلس الأمة. ( الدعوة عامة ومجانية للجميع)

يُعتبر “بابلو غالدو” من أشهر عازفي البيانو الإسبان وأكثرهم تميزاً في عصره، إذ شهد على موهبته وحسه الفني قاماتكبيرة في الموسيقى.

 

كما قدم محاضرات في إسبانيا وبولندا وإستونيا والكويت وآيسلند وكازاخستان ولتوانيا وإسطنبول وغيرها، وقام بتسجيلمقطوعات موسيقية في هيئة الإذاعة والتلفزيون الإسباني، وإذاعة هنغاريا، إضافةً إلى إصداره ألبومين سي دي. يعملحالياً كأستاذ بيانو في جامعة ألفونسو العاشر الحكيم في مدريد وفي المعهد العالي للموسيقى في بيغو.

Come and watch one of the most renowned Spanish pianists and most outstanding musician of his generation, Pablo Galdo, perform ‘Suite Espanola Completa’ on Saturday, 11 April 2015, 7pm, at the Amricani Cultural Centre (free admission). He performed in over 30 countries in Europe, Asia and America and worked with prestigious musicians (Zoltan Kocsis, Lilya Zillberstein, Asier Polo …). Winner of many national and international competitions and concerts with various orchestras in Europe. He has given master classes in Spain, Poland, Estonia, Kuwait, Iceland, Kazakhstan, Lithuania, Istanbul, etc…

April 5

أنتم مدعوون لأمسية السفارة البريطانية، مع عازفة القيثارة “سيسلي بير”، تمام 7 مساء في مركز الامريكاني الثقافي- بجوار مجلس الأمة.

(الدعوة عامة ومجانية للجميع)

وكعازفة لآلة القيثارة، ومغنية أيضا، اتسمت حياة سيسلي بنشاط مهني زاخر بالعروض الموسيقية, فقد عزفت في معظم بلادالعالم, منها أوروبا, وأستراليا، والولايات المتحدة الأمريكية، واشتركت في تقديم برامج إذاعية في محطة بي بي سي، وراديو3, ومحطة إف إم للموسيقى الكلاسيكية. كما ظهرت سيسلي في كثير من البرامج الموسيقية التلفزيونية. أما آخرمشاركاتها، فكانت ضمن المهرجان الملكي البريطانيليجنلإحياء ذكرى الجنود البريطانيين وتكريم المتقاعدين منهم، وذلكفي قاعة البرت هول الملكية, والذي نقلته هيئة الإذاعة البريطانية

Dar Al-Athar Al-Islamiyyah, in cooperation with the British Embassy invites you to attend a Harp concert performed by Cecily Beer on Sunday, April 5, 7 pm, at Al- Amricani Cultural center.

Cecily Beer has studied harp at Trinity College of Music and Royal Holloway, University of London where she graduated in 2012 with a first in harp performance. At the age of 18 Cecily performed to members of the Royal Family as part of the celebrations for Prince Charles’ 60th birthday at the Royal Opera House in Covent Garden. This was in collaboration with the then Royal Harpist, Claire Jones, and the Philharmonia Orchestra.

February 15

أنتم مدعوون لحفل الموسيقى الإيرانية الفلكلوري والذي ستقدمه “فرقة جيلان” في “دار الآثار الإسلامية” بالتعاون معالسفارة الإيرانية في دولة الكويت ،وذلك تمام 7 مساء في مركز الأمريكاني الثقافي.

( الدعوة عامة ومجانية للجميع)

شاركت الفرقة في العديد من الفعاليات المحلية والعالمية، منها اليونان وفرنسا وتايوان وبلجيكا لعرض الفلكلور الإيراني عبرالأغنيات والرقصات التراثية المميزة.

Dar al-Athar al-Islamiyyah invites you to attend ‘Iranian Music Night’ featuring the Persian folklore group Jaylan on Sunday, 15 February, 7pm, at the Amricani Cultural Centre.

 

Jaylan is a young group of musicians that hail from the Kormanj tribe in the small Persian city of Bojnord. They perform authentic local dances and folklore music using traditional instruments like the Qhoshme (a wind instrument made from the bones of an eagle’s wing), Kamanche (a string-based instrument made of wood and a horse’s tail), and Dotar (another string instrument that is made from the mulberry tree)

February 8

أنتم مدعوون لـــ” عرض باهر للغيتار الكلاسيكي”عبر ليلة موسيقية ” بالتعاون مع السفارة الإسبانية في دولة الكويت،يحييها العازف الإسباني “فرانسيسكو بيرنييه” ، تمام 7 مساء في مركز الأمريكاني الثقافي- بجوار مجلس الأمة.

يعتبر فرانسيسكو بيرنييه أحد رواد عازفي الغيتار الكلاسيكي من جيله في العالم. جاب العالم بموسيقاه الكلاسيكية الرائعةليحل ضيفا في أشهر قاعات الموسيقى في أكثر من 35 دولة، وحصل على الأعوام على العديد من الجوائز من كبار النقادالموسيقيين. فرنسيسكو عضو أيضا في فرقة زاهر، كما ويتمتع بالعضوية الشرفية في العديد من المؤسسات الموسيقية فيفرنسا واسبانيا وإيطاليا وغيرها. وقد رشحته وزارة الخارجية الإسبانية لوضع اسمه ضمن قائمة أفضل الفنانين الإسبانالذين يقدمون عروضا موسيقية في الخارج العام 2014. 

( الدعوة عامة ومجانية للجميع)

Watch one of Spain’s most highly regarded classical guitarists Francisco Bernier perform tonight, 8 February 2015, 7pm, at the Amricani Cultural Centre (free admission). A person that critics say is: “Absolutely excellent!” – La Stampa (Italy); “Full of warmth and feeling!” – Corriere dell’Arte (Italy); and “Impossible to make any reproach. These interpretations will be difficult to forget” – Diario de Cádiz.

January 25

 

أنتم مدعوون لحفل موسيقي بالتعاون مع السفارة الكندية في الكويت، لعازفة البيانو الشهيرة ” جين كوب” ، وذلك تمام 7 مساء في مركز الأمريكاني الثقافي – بجوار مجلس الأمة.

تعد “جين كوب” في مرتبة العازف الأول في كندا في عزف موسيقى موزارت، حسب “كالغاري هيرالد” الجريدة الكنديةالواسعة الانتشار.وعرفت كوب بمقدرتها على نقل الإحساس والروح التي تحملها الموسيقى التي تعزفها, إلى السامع،كمادرست على يد أنطون كورتي, وليون فليشر. وتتويجا لمساهماتها العظيمة في الموسيقى الكندية, عملت جين أستاذة للعزفعلى البيانو وموسيقى الغرفة في معهد الموسيقى في جامعة كولومبيا البريطانية, لأكثر من ثلاثة عقود. وقد حصلت في العام2012 على وسام كندا, تقديرا لأعمالها ومساهماتها الفنية في هذا البلد. ( الدعوة عامة ومجانية للجميع)

Dar Al-Athar Al-Islamiyyah, in cooperation with the Canadian invites you to attend a Piano Concert performed by Jane Coop cm. on Monday, Jan 25 , 7 PM, at Al-Amricani Cultural Center

Elegant, experienced, and brilliant, are words to describe pianist Jane Coop who takes her art form to a higher stratum. Renowned for her highly appealing performance style, she is considered Canada’s premier Mozart interpreter by The Calgary Herald, and has consistently been praised for her capacity to graciously carry the sensitivity and spirit of the music she plays, right to her listeners.

January 11

 

أنتم مدعوون لأمسية العزف على “الأورغان” مع العازف الألماني “كريستيان شمت” ، الحاصل على جائزة “ايكو” للتميزفي مجال الموسيقى، وذلك تمام 7 مساء في مركز الأمريكاني الثقافي، بجوار مجلس الأمة.

(الدعوة مجانية ومتاحة للجميع)

العازف الألماني “كريستيان شمت”، من مواليد 1976، ويعمل منذ العام 2011 مستشارا للعزف على الأرغن في مؤسسةبرلين الفيلهارمونية.

قام بعزف عدة أعمال للموسيقار ليست وأعضاء دائرته المقربين بمصاحبة السوبرانو جوليان بانس وعازف التشللو ون سينيانغ، لفيلم موسيقي قدم في العام 2011 بمناسبة الذكرى الــ200 لميلاد الموسيقار

Embassy of the Federal Republic of Germany, Dar al-Athar al-Islamiyyah invites you to attend ‘German Organ Works’ featuring concert organist Christian Schmitt on Sunday, 11 January 2015, 7pm, at the Amricani Cultural Centre (free admission). Following invitations from the Berlin Philharmonic Foundation, Lucerne Festival, Salzburg Festival, and Cologne’s Philharmonic Hall, ECHO awardee Christian Schmitt has gone on to become one of the most sought-after concert organists of his generation. He will perform pieces composed by Johann Sebastian Bach, Dietrich Buxtehude, Carl Philipp Emmanuel Bach, Charles-Marie Widor, and Richard Wagner.

January 4

 

ليلة “التانغو” الأرجنتيني، في مركز الأمريكاني الثقافي.

وقدمت كوارتيتانغو، بالتعاون مع الممثل الأرجنتيني مايكل انجلو تارديتي، عروضا موسيقية ناجحة في مقر المعهد الإيطاليالأمريكي اللاتيني ضمن عروض لإحياء الذكرى المئوية لميلاد الكاتب القصصي والشاعر الأرجنتيني خورخي لويس بورخسفي كلية الآداب والفلسفة بجامعة سبيانزا

 

‘Cuartetango’ with Raul Dousset, Luis Gabriel Chami, Giuliano Bisceglia, Gianfranco Benigni delivers an intense music concert and improvisational dance that is truly representative of classical tango music at the Amricani Cultural Centre.

 

The group ‘Cuartetango’ has had success with the most important musical critics, worked with notable music associations and performed in prestigious theatres and concert around the world.

December 7

أنتم مدعوون لأمسية موسيقى السفارة السويسرية، مع عازفة البيانو “مانون غيرتش” تمام 7 مساء في مركز الأمريكانيالثقافي، بجوار مجلس الأمة. ( الدعوة عامة ومجانية)

ولدت عازفة البيانو مانون غيرتش في مدينة لاشو دوفون في سويسرا، وتتلمذت في كونسرفاتوار هذه البلدة على يد كل منالبروفيسورة منى والتر، وكاثرين كورفوازيه، وبول كوكر، وتابعت تعليمها في موسيقى الغرفة على يد البروفيسور الروسيفيليكس غوتليب في كلية الموسيقى في فرايبورغ في برايغساو، حيث حصلت في فبراير العام2000 م على دبلوم المعهدالعالي للفنون في موسيقى الغرفة بدرجة امتياز

In association with the Embassy of Switzerland, Dar al-Athar al-Islamiyyah invites you to attend ‘In Concert with Manon Gertsch on Sunday, December 7 2014, 7pm, at the Amricani Cultural Centre (free admission). Pianist Manon Gertsch was born in La Chaux de Fonds in Switzerland and she started her studies at the music academy in the same city. Her first piano lessons were at the hands of Professors Mouna Walter, Catherine Courvoisier and Paul Coker before pursuing her chamber music studies under Russian Professor Felix Gottlieb.

November 23

أنتم مدعوون لحضور أمسية الموسيقى المكسيكية لفرقة “مارياتشي روماتيتلان” ، بالتعاون مع سفارة المكسيك في دولةالكويت، وذلك تمام 7 مساء في مركز الأمريكاني الثقافي – بجانب مجلس الأمة. (الدعوة عامة ومجانية للجميع)

مارياتشى هو نوع من الموسيقى الشعبية المكسيكية التي تعود أصولها إلى المناطق الريفية في الغرب الأوسط من المكسيكمنذ بداية القرن 19م، وتكونت من خلال سلسلة من التفاعل التاريخي- الثقافي، وأصبحت رمزا للهوية الوطنية التي تلهبالعواطف.

ويعتقد بأن كلمة مارياتشي تعود إلى أصل فرنسي لكلمة زواج، إذ غزت فرنسا المكسيك في ستينيات القرن 17م. وتعدرقصةزباتيادومن الأساليب الشائعة المصاحبة لموسيقى مارياتشي، وهي نوع من الرقص ذي أصل إسباني، ويؤدى علىمسرح خشبي، ويتميز بضرب القدمين برشاقة وقوة

In association with the Embassy of Mexico, Dar al-Athar al-Islamiyyah invites you to attend a music concert by Mariachi Romatitlan, on Sunday, 23 November, starting 7pm at the Amricani Cultural Centre

Mariachi is a form of folk music from Mexico. Its origins are found in rural areas of west-central Mexico since the beginning of the nineteenth century and through a series of historical-cultural processes. It has become a strong symbol of national identity that ignites emotions.

November 9

 

بالتعاون مع السفارة اليونانية في الكويت أنتم  مدعوون لأمسية موسيقية يونانية مع العازف غريغوريس ڤاسياس، تمام ٧مساء في مركز الأمريكاني الثقافيبجانب مجلس الأمة (الدعوة عامة ومجانية للجميع). غريغوريس فاسياس هو واحد منأفضل العازفين المنفردين على آلة البزق حيث بدأ في سن مبكرة ( 8 سنوات). درس فيجامعة اثيناو منذها أصبح عازفامحترفا

In association with the Embassy Greece, Dar al-Athar al-Islamiyyah invites you to attend a music concert by Pyrinais band ’ tonight, Sunday, 9th November, starting 7pm at the Amricani Cultural Centre, (free entrance)

grigoris Vasilas is one of the best soloists of bouzouki. Started studying bouzouki in a very early age of 8. As a student of the University of Athens, he started performing professionally in clubs and taverns and through years .

November 2

بالتعاون مع سفارة جمهورية النمسا، تدعوكم دار الآثار الإسلامية لحضور أمسية موسيقية مميزة يحييها فريق ” كوليغمميوزيكم ڤين “ الذي تأسس في العام ١٩٨٢ على يد پاول و كريستوف آنغرير بهدف عزف الموسيقى بالأسلوب الذي كانتتعزف به في القرن الثامن عشر. جدير بالذكر أن الفريق يعزف على آلات قيمة و أصلية الصنع . أهلا بكم غدا الأحد ٢نوڤمبر ، تمام ٧ مساءً في مركز الأمريكاني الثقافي.

In association with the Embassy of the Republic of Austria, Dar al-Athar al-Islamiyyah invites you to attend a music concert by the ensemble ‘Concilium Musicum Wien’ tomorrow, 2 November, starting 7pm at the Amricani Cultural Centre.

The ensemble Concilium musicum Wien was founded in 1982 by Paul and Christoph Angerer with the aim to perform music of the 18th century in the manner in which it was performed in its time. The ensemble plays on valuable original period instruments.

October 26

أنتم مدعوون لحضور أمسية ” السفارة الفرنسية“ للعزف على الغيتار يقدمها تيبولت و كوفين ، يوم الأحد القادم ٢٦ أكتوبرتمام ٧ مساءً في مركز الأمريكاني الثقافي.

In cooperation with the French Embassy in Kuwait, we cordially invite you to attend a music concert featuring world-renowned classical guitarist Thibault Cauvin on Sunday, 26 October, at 7pm at the Amricani Cultural Centre.

Cauvin has already graced many of the world’s most prestigious stages, including Carnegie Hall, Paris Theâtre des Champs Elysées, and Hong Kong Opera. He is also among the top-10 best-selling classical albums in France.

You May also see